فرمانده قرارگاه شمال‌شرق ارتش:

 اجازه کوچک‌ترین گستاخی را به دشمن در مرز‌های شرقی نمی‌دهیم

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا گفت: اجازه کوچک‌ترین گستاخی را به دشمن در مرز‌های شرقی نمی‌دهیم.

 امیر سرتیپ ستاد رضا آذریان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا در مراسم تجلیل از خانواده معزز شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: این جلسه، مراسمی به یاد ماندنی برای قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجاست که توفیق میزبانی پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدای والامقام ارتش جمهوری اسلامی ایران است و معتقدیم که هیچکس شهید نمی‌شود و به شهادت نمی‌رسد مگر خدا بخواهد و قطعاً همه شهدا لایق این مهم بودند.

او افزود: بحمدلله برکت خون‌های پاک شهدای عزیز در سطح کشور، منطقه و جهان دیده شده و شهدا به نظام جمهوری اسلامی ایران نورانیت دادند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا با بیان اینکه قدرت ایران در منطقه و جهان به برکت خون‌های پاک شهدای عزیز بوده و هست، ادامه داد: ما در سال‌های متمادی پس از پیروزی پرشکوه انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد مکر و نیرنگ‌های دشمنان به اشکال مختلف بودیم، اما در هر نوبت خوارتر و ذلیل‌تر از قبل شدند و این مهم به برکت خون‌های پاک شهدای والامقام بوده است.

امیر سرتیپ آذریان بیان کرد: ما بار‌ها و بار‌ها شیطنت‌های دشمنان را دیده‌ایم که آخرین نوبت آن در فتنه سال گذشته بود که ملت شریف ایران در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمت پاسخی کوبنده به آنان دادند و در این مسیر خانواده معزز شهدا یار و پشتیبان مردم بودند و این خانواده‌های عزیز با دعا‌های خیر خود همواره ضامن امنیت پایدار ایران عزیز هستند.

او ضمن عرض تبریک روز ارتش به خانواده شهدای ارتشی، تصریح کرد: ما در این مراسم افتخار میزبانی از رزمندگان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران ارتش جمهوری اسلامی در عملیات‌های مختلف به‌ویژه عملیات غرورآفرین ثامن‌الائمه (ع) بودیم، عملیاتی که خراسانی‌ها در آن نقش‌آفرین بودند و این رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌ها منجر به شکست حصر آبادان شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا تأکید کرد: این قرارگاه مسئولیت حفاظت از ۹۶۵ کیلومتر از مرز‌های شمال و شرق کشور را بر عهده دارد و جوانان حاضر در مرز‌ها وقتی عکس شهدا را در محل خدمت خود می‌بینند انرژی مضاعف می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند که گروه‌های دست نشانده آمریکای جنایکار و اسرائیل غاصب کوچک‌ترین گستاخی داشته باشند، ما می‌بینیم که مرز‌های کشور‌های همسایه ناامن بوده که از این بابت ناراحت هستیم، اما به لطف الهی مرز‌های جمهوری اسلامی ایران از امنیت کامل برخوردار است.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام عباس فرازی‌نیا، مشاور تولیت آستان قدس رضوی، نیز گفت: شما خانواده‌های عزیز به نمایندگی ۴۹ هزار ارتشی که ۴۶ هزار نفر آنان شهدای نزاجا هستند به این محفل باشکوه نورانیت ویژه‌ای بخشیده‌اید.

او  افزود: ما معتقدیم که شهدای عزیز راهشان تا ابد ادامه دارد و خادمان امام رضا (ع) همواره ارادت خود را نسبت به خانواده‌های معزز آنان اعلام می‌دارند.

حجت‌الاسلام فرازی‌نیا با بیان این مطلب که شهدای ارتشی به فرموده رهبر عزیزمان حیات طیبه هستند، اظهار کرد: همه ما توفیق آنان را داریم که میزبانی از مهمانان امام رضا (ع) را داریم، زائران و مجاورانی که جمع زیادی از آنان خانواده‌های معزز شهدا هستند، ما از امام جواد (ع) شنیده‌ایم که فرمودند هرکس به خانه پدرم می‌رود مورد عنایات ویژه‌شان قرار می‌گیرند و همواره معتقدیم که ائمه اطهار (ع) زنده هستند و حرف را می‌شنوند و جواب سلام ما را می‌دهند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا بیان کرد: بسیاری از شهدای عزیز با سربند یا امام رضا (ع) در مناطق جنگی حاضر شدند و حتی قبل از حضور در جبهه به پابوسی آن امام همام مشرف شده بود، در یک مورد داشتیم که یکی از شهدای عزیز که نامش علی بود دو هفته پس از آخرین زیارت خود در مشهد در مناطق جنگی خوزستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد، شهید عزیزی که اهل قم بود و پیکر پاکش تا چند روز پیدا نشد و چند روز بعد اعلام کردند که پیکر این شهید عزیز در مشهد است و جنازه‌اش هم در دارالزهد و در نزد امام مهربانی‌ها ماند.

حجت‌الاسلام فرازی‌نیا  اظهار کرد: شهدا رفتند تا حجاب فاطمی حفظ شود و در این روز‌ها که بی‌حجابی در جامعه اسلامی پدیدار شده دل شهدا خون است، همان کسانی که رفتند تا حجاب و اسلام باقی بماند، اما متاسفانه برخی افراد تحت تاثیر اقدامات شوم دشمنان قرار گرفتند و امیدواریم که به یاری خدا اصلاح گردند و مجدد ارزش‌های اسلامی و در راس همه آن‌ها حجاب فاطمی همچون گذشته متولور گردد.

در این مراسم از ۶۵ خانواده معزز شهید ارتشی در پایان این مراسم از ۶۵ خانواده معزز شهید ارتشی که در عملیات‌های مختلف از جمله عملیات ثامن‌الائمه (ع) به درجه رفیع شهادت نائل آمده بودند تقدیر به‌عمل آمد.

از جمله تقدیرشدگان این مراسم می‌توان از خانواده معزز سپهبد شهید علی صیادشیرازی نام برد.

در این مراسم از جلد نهم کتاب تاریخ لشکر خراسان نوشته رامین رامین‌نژاد رونمایی شد و از نویسنده این اثر نیز قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار